Мета «Нової української школи»: розвиток
дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних
особливостей і потреб, формування загальнолюдських
цінностей, підтримка життєвого оптимізму, розвиток
самостійності, плекання творчості й допитливості.
Навчання починатиметься, як правило з 6 років. Навчання
буде організовано за єдиним стандартом без запровадження предметів із
поглибленим рівнем (не буде відбору).
Стандарт нової української школи передбачає:
поділ
початкової освіти на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи;
Перший цикл
початкової освіти допоможе учневі звикнути до шкільного життя.
Навчальний
матеріал буде інтегровано в змісті споріднених предметів або введено до складу
предметів у вигляді модулів.
Обсяг
домашніх завдань буде обмежено.
У першому
циклі (1–2 класи) буде переважати ігрова діяльність, у другому циклі (3–4
класи) буде формуватися почуття відповідальності та самостійності.
загальні та конкретні очікувані результати
навчання
(частина предметів у другому циклі передбачатиме
оцінювання. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти буде
здійснюватися лише для моніторингу освітньої діяльності закладів.);
20 %
резервного часу у навчальних програмах з усіх предметів і
курсів, який учитель може використовувати на свій розсуд;
наприкінці кожної чверті корекційно-рефлексійний тиждень для подолання розбіжностей у
навчальних досягненнях учнів;
вибір змісту і форм організації навчально-пізнавальної
практики навчальний заклад визначає самостійно.
Навчальні предмети і курси: Українська
мова Математика Я досліджую
світ» (інтегрований курс) Іноземна мова Мистецтво Фізична
культура
«Я досліджую
світ» (інтегрований курс)
Інтегроване навчання засновано на комплексному
підході. Навчання розглядається через призму цілісної картини світу, а не
ділиться на окремі дисципліни.
Упродовж
навчального року можна опрацювати з учнями 35 тем (за кількістю навчальних
тижнів).
Виконуючи
цікаві завдання та вправи, діти не лише опанують програмовий матеріал, а
й розширюють свої уявлення про різні сфери життєдіяльності людини.
Такий підхід
сприятиме розвитку аналітичних та синтетичних мисленнєвих навичок школярів і
формуванню в них більш цілісного уявлення про світ.
Кожен день
варто присвятити розкриттю певної мікротеми у межах загальної теми тижня.
Залежно від рівня навчальних можливостей учнів класу, матеріально-технічного і
методичного забезпечення школи та її бібліотечних фондів роботу можна
спланувати по-різному.
Передбачається, що першокласники отримають
інтегрований підручник у декількох частинах (1 на місяць), сторінки якого
будуть відображати зміст певних мікротем інтегрованих навчальних днів у межах
загальної теми тижня. Планується забезпечити учнів навчальним зошитом, як
логічним доповненням до інтегрованого підручника, а також робочими зошитами
(збірниками завдань і вправ) з навчання грамоти та математики.
Попереду
дуже багато роботи. Однак оновлені програми для початкових класів – однозначно
крок вперед, який вселяє оптимізм.
Попова Олена
Михайлівна http://abetkaland.in.ua/nova-ukrayinska-shkola/