Лекція для вчителів початкової школи

Мета «Нової української школи»: розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування загальнолюдських цінностей, підтримка життєвого оптимізму, розвиток самостійності, плекання творчості й допитливості.
Навчання починатиметься, як правило з 6 років. Навчання буде організовано за єдиним стандартом без запровадження предметів із поглибленим рівнем (не буде відбору).
Стандарт нової української школи передбачає:
поділ початкової освіти на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи;
Перший цикл початкової освіти допоможе учневі звикнути до шкільного життя.
Навчальний матеріал буде інтегровано в змісті споріднених предметів або введено до складу предметів у вигляді модулів.
Обсяг домашніх завдань буде обмежено.
У першому циклі (1–2 класи) буде переважати ігрова діяльність, у другому циклі (3–4 класи) буде формуватися почуття відповідальності та самостійності.
загальні та конкретні очікувані результати навчання 
(частина предметів у другому циклі передбачатиме оцінювання. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти буде здійснюватися лише для моніторингу освітньої діяльності закладів.);
      20 % резервного часу у навчальних програмах з усіх предметів і курсів, який учитель може використовувати на свій розсуд;
наприкінці кожної чверті корекційно-рефлексійний тиждень для подолання розбіжностей у навчальних досягненнях учнів;
вибір змісту і форм організації навчально-пізнавальної практики навчальний заклад визначає самостійно.
Навчальні предмети і курси: Українська мова Математика Я досліджую світ» (інтегрований курс) Іноземна мова Мистецтво Фізична культура
 «Я досліджую світ» (інтегрований курс)
Інтегроване навчання засновано на комплексному підході. Навчання розглядається через призму цілісної  картини світу, а не ділиться на окремі дисципліни.
Упродовж навчального року можна опрацювати з учнями 35 тем (за кількістю навчальних тижнів).
Виконуючи цікаві завдання та вправи,  діти не лише опанують програмовий матеріал, а й розширюють свої уявлення про різні сфери життєдіяльності людини.
Такий підхід сприятиме розвитку аналітичних та синтетичних мисленнєвих навичок школярів і формуванню в них більш цілісного уявлення про світ.
Кожен день варто присвятити розкриттю певної мікротеми у межах загальної теми тижня. Залежно від рівня навчальних можливостей учнів класу, матеріально-технічного і методичного забезпечення школи та її бібліотечних фондів роботу можна спланувати по-різному.
Передбачається, що першокласники отримають інтегрований підручник у декількох частинах (1 на місяць), сторінки якого будуть відображати зміст певних мікротем інтегрованих навчальних днів у межах загальної теми тижня. Планується забезпечити учнів навчальним зошитом, як логічним доповненням до інтегрованого підручника, а також робочими зошитами (збірниками завдань і вправ) з навчання грамоти та математики.
Попереду дуже багато роботи. Однак оновлені програми для початкових класів – однозначно крок вперед, який вселяє оптимізм.

Попова Олена Михайлівна http://abetkaland.in.ua/nova-ukrayinska-shkola/

Related Posts
Previous
« Prev Post