МЕНШЕ
СЛІВ
Чим
менше слів – тим сильніший ефект. Будьте лаконічними. Коли людина говорить
багато і швидко, це видає її хвилювання та нерішучість. Коли ви говорите
коротко і по суті, це свідчить про підготовленість та впевненість у собі.
Використовуйте прості синтаксичні конструкції та виражайте свої думки просто і
зрозуміло. Так потрібна інформація не загубиться серед зайвих фраз.
НЕ
НАМАГАЙТЕСЯ ПЕРЕКРИЧАТИ УЧНІВ
Покажіть,
що говоритимете лише тоді, коли в класі буде повна тиша. Так ви
продемонструєте, що не збираєтеся ні з ким змагатися за увагу. Що вам
вирішувати, хто коли говоритиме. Інколи для цього потрібно зупинитися та
перерватися на півслові. Повторити ще раз, ще більше скорочуючи фразу та
збільшуючи час паузи. І так до моменту, доки учні не втихомиряться.
НЕ
ДОЗВОЛЯЙТЕ ВТЯГУВАТИ СЕБЕ У СУПЕРЕЧКУ
Не
дозволяйте втягувати себе у діалог, який не стосується теми. Це особливо
актуально, коли учитель робить зауваження, а учень «виправдовується» або
починає сперечатися. Не відповідайте на «аргументи», повторіть власну вимогу чи
зауваження. Звучить дещо безкомпромісно, але це ваше рішення і ви в ньому
впевнені. Ваше завдання – відновити дисципліну.
МОВА
ТІЛА
Вимагати
тишини можна не лише словами, а й жестами чи поглядом. Щоб підкреслити
важливість певних слів, поверніться до співрозмовника усім тілом. Дивіться у
вічі, злегка нахиліться (цей жест свідчить про те, що у вас все під контролем).
Коли даєте завдання, стійте на одному місці. Не потрібно жестикулювати, краще
скласти руки за спину. І не відволікайтеся на сторонні справи.
НЕ
ПІДВИЩУЙТЕ ГОЛОС
Коли
вчитель втрачає контроль над класом, перший імпульс – підвищити голос,
перекричати учнів. Насправді підвищення голосу свідчить про хвилювання та
страх, і учні це дуже тонко відчувають. Інколи провокують ще більше. Щоб
втримати увагу, краще говорити повільніше і тихіше. Знижуйте голос. Нехай учні
в прямому сенсі цього слова прислуховуються до вас.
http://short.media/education/distsiplina-v-klasi-5-porad-uchiteliam